piątek, 15 sierpnia 2014

Śliwki w occie

Tak troche świętami pachnące...

Zalewa na 1 kg śliwek (wychodzą 4większe słoiki):
3 do 4 szklanek wody (na początek użyć 3 szklanki, jak się okaże, że zalewa nie zakrywa śliwek to dodać trochę wody)
pół szklanki octu spirytusowego
szklanka cukru

przyprawy - co kto lubi - cynamon, goździki, gałka, trawa cytrynowa

Zalewę z przyprawami zagotować,
i gorącą zalać śliwki (śliwki całe z pestkami i nawet z ogonkami - bo ładnie się prezentują)
odstawić do następnego dnia,
zlać zalewę, zagotować, zalać śliwki...
i tak w sumie 4 razy.

Ostatniego dnia zalewać śliwkii gorącą zalewą już w słoikach,
zakręcić odwrócić do góry nogami,
nie trzeba pasteryzować.

Przepis zaczerpnięty z tocokocham.com

10 komentarzy:

  1. U mnie w domu robi się takie gruszki i dynie w occie. Przyznam się, że śliwek w occie jeszcze nie próbowałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. hej! ostqatnio świruje na punktcie dynii. czy dalej je uprawiasz? gdzie w Polsce? można Cie odwiedzić/ kupic dynie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hej, niestety w tym roku bardzo słabo z dyniami u mnie. susza zrobiła swoje...

      Usuń
    2. a wiesz moze gdzie mozna zakupic rozne odmiany? polecisz cos gdzies? najlepiej w wielkopolsce...

      Usuń
    3. niestety nie mam pojęcia

      Usuń
    4. a mogę prosić o adres meilowy-mam pytanuie-bo nie moge dojsc do tego jaki to rodzaj dyni tata mi przywiozł, wysle zdjęcie, pomoże Pani ?

      Usuń
    5. wysłałam zaproszenie do rozmowy

      Usuń
    6. nie moge w taki sposob, nie mam takiej mozliwości. prosze o meila...

      Usuń
    7. i czy podałaby mi Pani nazwy dyni ktore maja taki zwarty, suchy mączny miąższ? bede wiedziała za jakimi się rozglądać. bardzo dziekuje.

      Usuń